Mermaid Rose

Buskrose
Farve: Lysegul
Trivsel: Gik til i vinteren 2011/12
Lys: Sol















Jeg har fra starten haft det lidt svært med farven gul. Stor var derfor også min forundring, da jeg i 2010 var taget til Rosenplanteskolen i Løve for at købe et par lyserøde roser, og så faldt jeg pladask for netop en GUL.

Det var denne Mermaid Rose, som jeg simpelthen ikke kunne stå for. Jeg så den på lang afstand, og måtte straks hen og beundre den. Men den var jo gul, så jeg fortsatte til de lyserøde.

Gentagne gange søgte blikket dog tilbage, og jeg måtte liiige hen og se hende igen. Og så endte det selvfølgelig til sidst med, at hun kom med hjem - og har i øvrigt blødt mit syn på gule blomster en hel del op :-)


Det bliver en stor busk en dag på 3x3 meter og så dufter hun dejligt og blomstrer næsten uafbrudt, så hende kan jeg varmt anbefale - også til de lidt gul-forskrækkede :-)

Sådan her så hun ud efter den første omgang nattefrost

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er meget velkomme til at lægge en kommentar, hvis du har spørgsmål, gode råd eller noget, du har lyst til at supplere med :-)